Učenici 5. i 6 razreda bili su na terenskoj nastavi u Splitu i Solinu 31. ožujka. 2025.  s učiteljicom Vjeronauka Snježanom Bubalo i učiteljicom Povijesti Maricom Šabić.  Posjetili smo Arheološki muzej u Splitu te salonitanske lokalitete. Cilj ove terenske nastave u prostorijama Arheološkog muzeja Split i na lokalitetu Salona bio je učiti u neposrednoj prirodnoj i kulturnoj okolini, gdje su se učenici susreli s arheološkim tragovima i spomeničkom baštinom ljudi koji su formirali zajednice i oblikovali hrvatske prostore u prošlosti. Planirani programski sadržaji u Arheološkom muzeju u Splitu i na salonitanskim lokalitetima, te edukativna radionica “Antički detektivi” provodili su se uz stručno vodstvo gosp. Luke Donadinija, kustosa na pedagoškom odjelu Arheološkog muzeja. 

U Muzeju su učenici razgledali spomenike i bogatu arheološku baštinu otoka Visa, antičke Salone i drugih lokaliteta rimske provincije Dalmacije uz iscrpno objašnjenje i povijesne priče našeg domaćina. Upoznali su karakteristike društvene i urbane organizacije te svakodnevnog i kulturnog života u povijesnim razdobljima Ilira, Grka, Rimljana i Hrvata. Učenici su s velikim zanimanjem pratili izlaganje i aktivno sudjelovali u razgovoru kao i u odgovaranju na postavljena pitanja nakon razgleda u Muzeju.

U okviru aktivnosti u Arheološkom muzeju Istražimo povijest! – ” Antički detektivi” učenici su na temelju uputa tragali za odgovarajućim informacijama i predmetima u izložbenom prostoru. Za uspješno rješavanje zadataka učenici su se trebali snalaziti u prostoru uz pomoć karte ili informacija. Potraga se odvijala u paru (ili grupi), zbog čega su međusobno trebali surađivati a kad nisu mogli razriješiti određeni problem tražili su pomoć. Naposljetku, uz usmjeravanje muzejskog djelatnika / suradnika, učenici su objašnjavali rezultate istraživanja i pred drugima predstavili prikupljene podatke i pronađene predmete. Učenicima je bila zanimljiva ova radionica zbog detektivskog elementa kojeg je u sebi krila. 

Stručnim vodstvom kroz arheološke lokalitete u Saloni prepoznali su dijelove grada koji svjedoče o svakodnevnom životu antičkog društva, kulturnim specifičnostima te arhitektonskim i tehnološkim rješenjima antičkog urbanizma. Na temelju arheološke građe i lokaliteta prepoznali su različite elemente antičkih religija i kršćanstva. Uočili su važnost solinskog prostora u formiranju ranosrednjovjekovne hrvatske države. Na kraju terenske nastave vjerujemo da su naši učenici bili obogaćeni novim spoznajama i informacijama koje su čuli i vidjeli u Arheološkom muzeju i na salonitanskim lokalitetima.
Vjeroučiteljica Snježana Bubalo
Skip to content