Tijekom provođenja projekta provedene su četiri zimske i šest proljetnih radionica. U zimskim radionicama održana su četiri predavanja: „Od sjemenke do biljke“,„Rastem iz kamena“, „Kako napraviti kamenjar“ i „Koje biljke sadimo u kamenjar i kako?“ u kojima su se učenici upoznali s prilagodbom biljaka na životne uvjete u kamenjaru, istraživali su kako oblikovati kamenjar i koje biljke posaditi u kamenjar.
U proljetnim radionicama, njih 6 radili smo na planiranju kamenjara, prikupljanju dekorativnog kamena, oblikovanju kamenjara i sadnji biljaka, te održavanju istih. Učenici su zajedno sa svojim učiteljicama radom na zemlji imali izravan kontakt s tlom i biljkama, te su stekli osobno iskustvo rada u vrtu putem raznih aktivnosti kao što su: kopanje, plijevljenje korova, sadnja biljaka, zalijevanje i održavanje kamenjara.
Glavni rezultati projekta:
– podigli smo kamenjar koji imitira prirodni okoliš;
– učenici su tijekom formiranja, sadnje i održavanja kamenjara aktivnije razmišljali o procesima koji se odvijaju u prirodi;
– stjecali su nove spoznaje o okolišu te izgradili pozitivan stav prema prirodi i živim bićima u njoj;
– razvijali su međusobnu suradnju, kreativnost, odgovornost, samopouzdanje i timski rad;
– povećana je motivacija za uključivanje u izvannastavne aktivnosti koje se bave pitanjima ekologije i održivog razvoja;
– stekli su praktična znanja i radne navike radeći u školskom vrtu;
– tijekom provođenja projekta učenici su bili visoko motivirani za rad u kamenjaru jer su na taj način razvijali vještine rada na zemlji (kopanje, plijevljenje, sadnja, zalijevanje…);
– učenici su pokazali svoju kreativnost pri oblikovanju kamenjara, a posebno su bili oduševljeni kada su vidjeli da su svojim radom i angažiranošću pridonijeli stvaranju vizualno privlačnog prostora u školskom vrtu.
Učenici su bili motivirani tijekom održavanja predavanja jer su saznali puno toga o biljkama a isto tako su bili marljivi radeći praktično u samom vrtu. Neki su pokazali svoju umješnost u radu na zemlji jer im nisu strani vrtlarski poslovi te su drugim učenicima pokazivali kako se radi u vrtu.
Na temelju evaluacijskih upitnika za djecu i roditelje dobili smo povratnu pozitivnu informaciju o kvaliteti provedbe ovog projekta kao i želju učenika da se i dalje radi na uređenju školskog vrta kako bi što više boravili u prirodi i bili dio prirode koja nas okružuje.
U provedbi projekta sudjelovale su:
Kristina Kolovrat, učiteljica Informatike,
Matea Jović, učiteljica Geografije,
Monika Puljić, učiteljica Prirode, biologije i kemije,
Snježana Bubalo, vjeroučiteljica – voditeljica projekta.
Voditeljica projekta Snježana Bubalo zadovoljna je postignutim rezultatima, zahvaljuje svima koji su doprinijeli uspješnoj realizaciji projekta – učenicima na trudu i kreativnosti, roditeljima na podršci te kolegama učiteljima na stručnosti i predanom radu.
Snježana Bubalo, voditeljica projekta





